Geef ons gerust een reactie ...
Dan weten we wie met ons meeleeft ...
Alvast bedankt!

zaterdag 19 juli 2008

The great wall

Vandaag stonden we paraat om de lange muur te beklimmen. op aanraden van onze buren in Vietnam, Lieve en Anna, maakte ik bij het ontbijtbuffet enkele broodjes klaar om mee te nemen (bedankt voor de tip, lieverds!)
Het was weer eens broeierig heet, dus dat zou eens een serieuze beproeving kunnen worden...
We zaten ruim een uur in het busje, en onze Julia werd moe... Maar zoals gewoonlijk werd ze daardoor extra hevig en kon ze geen seconde stilzitten...Ze wil dan alles pakken en alles gezien hebben en wij staan in schuim en zweet om haar te kunnen houden...

Tot Mevrouw Wanyu ons leerde hoe de baby's hier in slaap vallen in China.Ze liet zien dat ze gewiegd worden op de arm van de mama die een slaapliedje zingt, terwijl ze zachtjes op de schouder klopt op de maat van het liedje... en waarachtig, Julia werd meteen rustig en viel na 5 minuten al in een diepe slaap!!! Hadden we dat nu maar eens eerder geweten!!!

In elk geval boek ik met Vlaamse liedjes evenveel succes, Julia viel deze avond op deze manier ook vredig in slaap! Zalig, gewoon!

De muur en de omgeving ervan waren een streling voor het oog!
Maar de beklimming tot de top kan enkel Didier op zijn palmares schrijven...

Ik ben met mijn schatjes en het andere koppel halfweg gebleven!!!

(Hierbij heb ik heel wat libelles zien voorbij vliegen, vlinders heb ik nog niet gezien hier in China.
Ik heb toch maar stiekem eens gezwaaid, lieve Soetkin*)

(Marthe, Julia is net jouw zusje nu hé, met haar eendjestruitje aan?!)

Deze avond vernamen we dat Jill nog steeds niet uit het hospitaal ontslaan kan worden... Vandaag werd een andere antibiotica opgestart, omdat de andere geen impact krijgen op haar bacterie in de longen... Duimen jullie allen mee???


Morgen gaan we nog eens naar de vlooienmarkt hier in de buurt. Ik heb daar een bestelling gedaan voor de suikerdoosjes en -zakjes. Voor de rest zullen we er wat rond kuieren...
Vermoedelijk gaat Didier niet mee... Julia heeft ferm last van een verstopte neus wegens al die airco en begint ook te hoesten... een extra rustdag zal haar goed doen (en mijn klimheld vermoedelijk ook wel, want die houdt zowieso niet echt van markten)
Maandag gaan we naar de Zoo...
Dinsdag bezoeken we we de hutongs per "taxifiets"...
Woensdag is het onze laatste dag in China...

Naar verluid zijn sommige lezers al "verslaafd" aan het worden aan onze blog...
"net een tvserie die je niet mag missen", zei Eveline... Hihihi... vind ik wel leuk!
Nog meer slachtoffers?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Katia, Didier, Basile en Julia natuurlijk,
Ook al kennen jullie mij niet, ik volg op aanraden van Fries jullie blog al een weekje...
Vandaag wilde ik toch even reageren. Dank dat jullie in China ook even aan Soetkin denken ! Dit doet echt deugd die verbondenheid !
Wat ik, samen met Jan (die af en toe eens met Didier voetbalt in Kinderland) en de kindjes wens : Ongelooflijk mooie momenten om te koesteren binnen en met jullie mooie gezinnetje !!!
Dit hebben jullie meer dan dik verdiend !
Groetjes, (tante van Soetkin) Karen, (oom en peter van...) Jan, Lowie, Ernest, Fien, Tuur (neven en nichtje van...).

Anoniem zei

Hallo,
Ja ook ik volg de dagelijkse afleveringen (en dit reeds maandenlang... ;-)
Ik vond de verwijzing naar ons muzzeke -in 't verslag van vandaag- ook heel fijn! Bedankt!
Groetjes van alhier!
Fries en menoage

Anoniem zei

Hallo, eindelijk nog iets van mij... ben net terug van vankantie en kon daar niet op internet en nu amaai....wat een toffe en zalige fotokes en verslagje! Dankjewel dat we zo mogen en kunnen meeleven. Het ziet er een schatje uit jullie lieve Julia! Ik wens jullie het allerbeste met jullie dochterje en zusje voor Basile. In Turijn bij Don Bosco staat het kaarsje naast dat voor Soetkin! Liefs, strodetje